• 09160000000
  • themento.net
  • شنبه تا چهارشنبه ساعت صبح تا 4
پنج پرسش طلایی
پنج پرسش طلایی

پنج پرسش طلایی

متخصصان و علاقه‌مندان فضای اسرارآمیز CCTV بر این نکته اتفاق نظر دارند که قابلیت PoE یا انتقال انرژی الکتریکی از طریق شبکه، یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های امروزی دوربین‌های مداربسته است؛ با وجود این، همچنان در این زمینه پرسش‌های کلیدی و متعددی نظیر موارد زیر وجود دارد.

 

آیا می‌توان میزان توان PoE (وات مصرفی) را با استفاده از یک midspan و سوئیچ دوبرابر کرد؟ آیا هر پورت به‌تنهایی می‌تواند حداکثر توان PoE سوئیچ را داشته باشد؟ و آیا امکان دارد کابلی که از یک‌سو به پورت متصل است، بدون اتصال به دوربین مداربسته باعث برق گرفتگی شود؟
پرسش دیگر اینکه، از طریق PoE و درطول کابل حداکثر تا چه مسافتی امکان انتقال انرژی وجود دارد؟
و پرسش آخر و مهم تر اینکه آیا امکان دارد دوربین مداربسته‌ای که به آداپتور متصل است، با وصل هم‌زمان کابل شبکه با قابلیت PoE آسیب ببیند؟
در ادامه به تمام این موارد پاسخ می دهیم.
در مورد پرسش اول پاسخ کاملا منفی است. درواقع سوئیچ یا midspan هم‌زمان نمی‌توانند از منبع PoE استفاده کنند؛ زیرا سوئیچ و midspan هردو از منبع انرژی یکسانی برق می‌گیرند و خود قابلیت تامین PoE مجزا را ندارند؛ د‏ر این حالت، تنها دستگاه‌های PoE می‌توانند از نزدیک‌ترین عامل منبع تغذیه PoE استفاده کنند.
در مورد این‌که آیا هر پورت به‌تنهایی می‌تواند حداکثر وات PoE را داشته باشد نیز باید گفت: این موضوع در بسیاری از موارد صدق نمی‌کند و تضمینی برای آن وجود ندارد. درحقیقت زمانی‌که در مشخصات یک پورت حداکثر توان الکتریکی قابل تامین برای 802.3af برابر 15.4 یا 802.3at برابر 60 وات در نظر گرفته شده است، امکان تولید این میزان خروجی به توان کلی PoE و تعداد دستگاه‌های موجود بر کل پورت‌ها بستگی دارد. در این موارد بسته به میزان خروجی الکتریکی دستگاه‌ها ممکن است با افت ولتاژ یا کاهش عملکرد دستگاه ها روبه‌رو شوید.
همچنین درمورد خطر برق‌گرفتگی نیز با اطمینان‌خاطر می‌توان گفت: به‌دلیل فرآیند تامین انرژی براساس درخواست دستگاه اتصال‌شونده، تامین‌کننده PoE بدون اتصال به دستگاه، انرژی الکتریکی را در انتهای کابل القا نمی‌کند و امکان برق‌گرفتگی یا خطراتی از این دست به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.
همچنین براساس استاندارد IEE802.3 شبکه، حداکثر برد PoE تا 100 متر خواهد بود. البته در مواردی نیز می‌تواند در مسافت‌های بیشتری درطول شبکه انتقال یابد و تقویت شود؛ با وجود این، وقتی برای استاندارد PoE حداکثر مسافت 100 متر عنوان شده است، مسافت‌های بیشتر نمی‌تواند استاندارد شبکه‌های معمول را تامین کند (با اینکه PoEE مشکلی ندارد) و شما ممکن است با مشکلات انتقال داده روبه رو شوید.
پرسش دیگری که به ذهن متبادر می شود این است که آیا امکان دارد دوربین مداربسته‌ای که به آداپتور متصل است با وصل هم‌زمان کابل شبکه با قابلیت PoE آسیب ببیند؟
در پاسخ باید گفت: همیشه این گونه نیست؛ اما نباید جانب احتیاط را نیز از دست داد. در بسیاری از موارد دوربین‌های مداربسته و یا دستگاه‌های PoE حتی درصورت اتصال به دستگاه تامین‌کننده انرژی PoE باز هم از آداپتور انرژی دریافت می‌کنند‎؛ اما در دستگاه‌های PoE قدیمی‌تر در مورد اتصال هم‌زمان PoE و آداپتور دوربین مداربسته به‌طور هم‌زمان هشدار داده می شد.
در انتها نیز جالب است بدانید PoE می‌تواند با کاهش تعداد کابل‌ها، همچنین تامین انرژی و مسیر داده‌ها در یک کابل، به نحو شایسته به کاربر برای نصب دوربین مدار بسته کمک کند.
درضمن در دوربین‌های مداربسته قدیمی که PoE را نیز پشتیبانی نمی‌کنند، تجهیزاتی نظیر کابل Midspan می‌تواند به‌آسانی تبدیل انرژی را در بستر PoE ممکن سازد و برای دوربین‌های مداربسته قدیمی نیز قابل استفاده باشد.




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.